Slika kaže veliko kovinsko vazo, v kateri je sicer urejeno, a brez simetrije razmeščeno cvetje: vrtnice, lilije raznih vrst, dobrovita, zvončnice, tulipani idr. Nekaj cvetov leži na ploskvi, na kateri stoji vaza, okrog cvetov v vazi pa je videti metulje, kačje pastirje in pajka, ki se po niti spušča na ploskev. Vaza je bogato reliefno okrašena: ročaja sta v obliki kač, na sprednji strani je upodobljen mitološki prizor, v katerem je mogoče prepoznati Venero in Amorja in pred Venero še eno klečečo figuro, ki drži v rokah posodo. Ni izključeno, da gre za prizor, ki ga poznamo iz Apulejevih Metamorfoz (VI, 16), ko Psiha prinaša Veneri vodo. Sliko moramo slogovno povezati z domnevnim Mojstrom vaze z groteskami (Maestro del vaso a grottesche, prim. A. Veca: Parádeisos, katalog razstave v Galleria Lorenzelli, Bergamo 1982, str. 211, sl. XIX-XXII). Vse slike tega mojstra kažejo velike šopke cvetja (ki so zelo podobni šopku na naši sliki tako po razmestitvi kot po izbiri cvetja) v kovinskih vazah, ki imajo nenavadne ročaje in so okrašene s posvetnimi ali sakralnimi prizori ali pa s krajinami. Na teh slikah je opazen vpliv flamskega cvetličnega tihožitja na prehodu iz 16. v 17. stoletje, pri čemer je posebej značilen cvet cesarskega tulipana (Fritillaria imperialis); tega pogosto najdemo na flamskih slikah, na naši pa je naslikan prav v vrhu kompozicije. Čeprav so nekatere slike iz omenjene skupine skušali povezati z Giacomom Reccom, Veca misli, da je treba njihovega avtorja iskati nekje v srednji ali severni Italiji. Zadnja lokalizacija se zdi bolj verjetna; k njej nas usmerjajo nekatere slike, ki so kompozicijsko analogne in z vazami cvetja sorodne z nedvomnim lombardskim delom. Posebej je v tej zvezi značilna velika slika na platnu s figurama Marte in Marije na vsaki strani vaze s cvetjem; delo je bilo 20. februarja 1981 naprodaj na dražbi Christie's v Londonu (št. 97). Obe figuri izhajata od Bernardina Luinija. Na podnožju vaze na naši sliki je desno napis BOS 880, ki ga ni mogoče zadovoljivo pojasniti; verjetno je bil dodan pozneje, morda kot inventarna oznaka.
Restavrirano: 1980, Štefan Hauko
Provenienca: grad Strmol (?); župnik Franc Pustavrh, Velesovo; Edvard Strahl iz Stare Loke je kupil sliko od Pustavrha leta 1866: Narodna galerija, Ljubljana, kupila sliko 1930, stara inv. št. 453 (napis na vazi štet kot signatura: Bos. 18(6 (?))80).
Razstave: 1930, Ljubljana, brez kat.; 1983, Ljubljana, št. 7; 1985, Beograd, št. 5; 1989, Ljubljana, št. 1.
Lit.: Polec, 1930, str. 177, kat. št. 410 (Jacob von dem Bosch, roj. v Amsterdamu 1636, umrl 1672. Na nogi vaze napis "Pour 1660"); J. Polec, Pisma Franca Pustavrha in Ivana Franketa Edvardu Strahlu, ZUZ, XI, 1931, str. 53; Zeri [& Rozman], 1983, str. 24, 104-105, kat. št. 7, sl. 9; Zeri & Rozman, 1989, str. 33-34, kat. št. 1, sl. I in 1; Mauro Natale & Alessandro Morandotti, La natura morta in Lombardia, La Natura morta in Italia, zv. 1, Milano 1989, str. 206, 215, sl. 230 ("Maestro del vaso a grottesche").
Opombe: na nogi vaze na desni strani napis: BOS 880