Brezmadežna je nekoč stala na oltarju graščinske kapele Novo Celje in je delo zadnjega pomembnega baročnega kiparja na Štajerskem. Königer se je tudi v tej umetnini potrdil kot najizrazitejši mojster poznobaročnega rokokoja. Podobo Marije, ki v simboličnem pomenu Brezmadežne stoji na kači z jabolkom v žrelu, je priklical iz lesene gmote tako, da je figuro razgibal v osnem zasuku; z gracilno držo rok, sklenjenih v molitev, in z lirično zasanjanim obrazom pa je Mariji vdahnil eterično lepoto. V tej eleganci imajo svoj delež rahlo vzvalovane partije Marijinega plašča, drobne pozlačene gube in sijajna polihromacija inkarnata, zato to mojstrovino pravzaprav lahko ocenimo kar za
pars pro toto v dojemanju rokokojske likovne kulture. Spomnimo se Marije na Jelovškovi sliki
Sveta družina (kat. 24) − Königerjeva Marija, čeprav za generacijo mlajša, ji je v duhu univerzalnosti baročnega sloga podobna kakor prava dvojčica.
Literatura: Sto umetnin Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana 2017
Provenienca: darilo dr. Fran Widischer