Celopostavna sloka figura predstavlja rimsko boginjo lova Diano, ki drži jelena za roge. V trenutku, ko stopimo pred plastiko, se nam utrne razlaga dogajanja in kiparjeva lucidna ideja. Dojamemo, da smo ravnokar prekrižali pot odločni lovki z živalskim spremstvom, da se je mlada žival splašila in se instinktivno umika. Njene oči so prestrašeno zazrte naravnost v nas, medtem ko Diana odločno nadaljuje pot in zaščitniško prime žival, da bi ji sledila. Ker je upodobljena žival jelen in ne košuta, ki sicer velja za Dianino spremljevalko, se spomnimo tudi usodne preobrazbe, s katero je boginja kaznovala predrznega lovca Akteona, ki jo je videl golo pri kopanju v gozdnem tolmunu. Nas potemtakem jelenova reakcija svari pred prepovedanim ogledovanjem?
Obhod okrog kipa nam razkrije premišljeno kompozicijo in vsa notranja razmerja med figurama.
Skulptura je nastala v 50-ih letih, ko so Zdenka Kalina vznemirjale in navdihovale podobe nemškega renesančnega slikarja Lucasa Cranacha st., predvsem njegovi stilizirani in hkrati nežni ženski akti. Na to tudi pri Diani kažejo pretirano podaljšani telesni proporci, močno zožen pas, risarsko čista obrisna linija in arhaični nasmeh na obrazu.
Zdenko Kalin je bil študent zagrebške akademije, član skupine Neodvisni in med prvimi profesorji na ljubljanski likovni akademiji. Navduševal se je nad kiparstvom mojstra ženskih aktov Aristida Maillola.
Besedilo: QR kode Narodne galerije