Zajec naj bi po doslej uveljavljeni dataciji okoli leta 1905 ustvaril realistični dopasni
Portret deklice. Med odkupi Ministrstva za uk in bogočastje iz aprila 1913 omenja France Štukl Zajčev »Kip mlade deklice«, ki je bil odkupljen za 300 kron in podarjen državni galeriji na Dunaju. Tomislav Vignjević je povezal oba podatka in ugotovil, da je to patinirani mavec
Portret deklice, ki je danes v Narodni galeriji. Galerija je namreč leta 1922 od dunajske Staatsgalerie odkupila kip
Deklica. Veljalo bi razmisliti o poznejši dataciji mavca, morda je nastal še v pariškem obdobju ali po vrnitvi v Ljubljano (1907−1908), kajti v obdelavi las, partij okoli oči in grobo obdelanem spodnjem delu je kip mogoče primerjalno približati celo poznejšemu ženskemu poprsju oziroma
Portretu Tržačanke (NG P 380).
Kipar se je upodabljanju deklic rad posvečal. Otroška motivika je pogosta tako v njegovem kiparskem kakor tudi v risarskem opusu. Mavčni realistični dopasni kip prikazuje deklico s prekrižanima rokama, oblečeno v preprosto oblekico s kratkimi rokavi in počesano v skrbno urejeno pričesko s kitkami, ob ušesih spetimi v zvitek. Njen obraz in roki so gladko obdelani, v nasprotju z grobo obdelanim spodnjim delom plastike. Dekličina drža izraža samozavest, obraz pa rahlo nečimrnost.