Avtorstvo slike je
bilo, kljub signaturi in dataciji, napisani na stopnici v desnem spodnjem delu
slike, dolgo časa pripisano različnim italijanskim slikarjem. Navsezadnje jo
umetnostni zgodovinar Matej Klemenčič pripiše beneškemu slikarju poznega baroka,
Francescu Fontebassu (1707-1769).
Motiva Marijine
matere Ane, ki hčerko uči brati, drugje v umetnikovem opusu ne zasledimo in je v tem pogledu verjetno edinstven. Slika je bila
od nastanka del slikarske opreme glavnega oltarja v kapeli škofjeloškega gradu,
po drugi svetovni vojni pa je slika dobila mesto v uršulinskem samostanu
Ajmanovega gradu v Sv. Duhu pri Škofji Loki.
Polkrožno
zaključena oljna slika je naslikana na izredno redko in zelo tanko platno in
prav nenavadno je, da do sedaj ni utrpela večjih poškodb platnenega nosilca.
Večje poškodbe barvne plasti zasledimo le v osrednjem zgornjem delu slike, na
predelu, kjer so naslikani angeli.
Slika je v Narodni
galeriji v dolgoročni izposoji in bo predstavljena na baročni razstavi čez tri
leta. V Odstiranjih bodo predstavljeni problematika, restavratorski postopki
ter dileme, s katerimi se srečujemo restavratorji, in rešitve, ki umetnini
vračajo pretekli sijaj in jim podaljšujejo življenjsko dobo.
1. september – 5. oktober 2022
Narodna galerija
Prešernova 24
1000 Ljubljana