Menu Shopping cart
Vaša košarica je prazna
Podprite nas
Razstave in projekti
9. oktober–14. november 2004

Slovenski impresionisti

Grohar, Jakopič, Jama, Sternen

Razstava Slovenski impresionisti: Grohar, Jakopič, Jama, Sternen - Slovenski zgodnji modernizem - sonce, barve, krajina, figure je posvečena pridružitvi Slovenije Evropski skupnosti. Na razstavi v Umetnostnem in kulturnem centru Skerk v Trnovci (Centro d'Arte e Cultura SKERK) predstavljamo 39 del slovenskih impresionistov iz Narodne galerije, Mestnega muzeja Ljubljana in Narodnega muzeja Slovenije ter 17 del iz zasebnih zbirk na Tržaškem.

Slovenski impresionizem je prvič po baročnem razcvetu v 18. stoletju razgibal umetnostno življenje na Slovenskem. Ponudil je prepoznaven slog, spleten iz srednjeevropskih in francoskih zgledov, ulit v posebno impresionistično tehniko.

Slovenski impresionisti predstavljajo prvo resnično moderno slikarsko generacijo pri nas. Svoj ustvarjalni smoter so našli v secesiji od Slovenskega umetniškega društva, edine proto-uradne umetnostne ustanove. Njim gre zasluga, da se je v slovenski kulturi likovna umetnost z ravni podobarskih delavnic dvignila med svobodne umetnosti. Ustvarili so zametke umetnostnih institucij z Jakopič - Sternenovo slikarsko šolo in z Jakopičevim paviljonom, postavili pa so tudi kvalitetne kriterije v slovenski likovni umetnosti, ki so ohranili svojo avtoritativnost vse dvajseto stoletje.

Likovna umetnost je z njimi doživela vzpon ob nacionalni emancipaciji Slovencev in nam je ponudila identifikacijske podobe, ki prav tako utemeljujejo našo posebnost in prepoznavnost. Ne v zgodovini, nacionalnih mitih in tehnoloških dosežkih, temveč v krajini so naši impresionisti našli ikone, ki jih prepoznavajo današnje generacije prav tako samoumevno, kot so jih njihovi predhodniki.

Skoraj sto let je minilo odkar so slovenski impresionisti razstavili v Narodnem domu v Trstu. Razstava je bila izjemno pomembna, kajti po polomu druge razstave Slovenskega umetniškega društva leta 1902 je tržaška razstava pomenila njihov prvi nastop na območju, ki so ga pojmovali kot svojo domovino. Njihov ključni uspeh v Salonu Miethke na Dunaju leta 1904 se je namreč zgodil v "tujini"nemškem. Tako so tedaj pisali časopisi, takšno mentalno topografijo so delili z javnostjo tudi slikarji sami. Osrednja ikona tržaške razstave je bil Groharjev Sejalec, ki danes visi v stalni zbirki Narodne galerije v Ljubljani. Ob njej je tudi konservativna kritika priznala pomen umetnosti, ki so jo v slovenske dežele prinesli slovenski impresionisti Rihard Jakopič, Ivan Grohar, Matija Jama in Matej Sternen.

Razstavo spremlja katalog v slovenskem, italijanskem in nemškem jeziku z barvnimi reprodukcijami vseh razstavljenih del in študijo avtorja dr. Andreja Smrekarja.

Podatki o razstavišču:
Umetnostni in kulturni center SKERK
34011 Nabrežina (TS), Trnovica
Urnik obiskov: petek, sobota, nedelja in 1., 2., 3., 4. novembra 2004 od 10.30-13.00 in 15.30-19.00

Avtor kataloga in kustos razstave
dr. Andrej Smrekar, Narodna galerija

9. oktober 2004–14. november 2004
Umetnostni in kulturni center SKERK

Postavitev razstave