Krap, zelenjava in kositrna posoda
olje, platno, 74,2 x 90 cm
NG S 812, Narodna galerija, Ljubljana
Bržkone gre za sliki (kat. št. 91 in 92), kjer sta upodobljeni alegoriji hitrosti in umirjenosti, kar naj bi predstavljala ščuka, ki se naglo giblje, in krap, ki je počasen. Slog obeh tihožitij, ki sta nedvomno nastali kot dvojica, spominja na nekatera dela Sebastiana Stoskopffa (prim. npr. signirano sliko v zbirki Jouffroy v Montbéliardu). Na umetnika spominja tudi značilni chiaroscuro, čeprav kvaliteta izdelave ne dosega njegove običajne natančnosti in ljubezni do nadrobnosti. Da spadata obe sliki v francosko-flamsko-nemško kulturno območje, nakazujejo nekateri predmeti, ki so razpostavljeni po dveh kamnitih mizah: na sliki kat. št. 91 pletena štruca in vrček za pivo; na sliki kat. št. 92 kositrna posoda z vijakastim pokrovom (sechsseitige Schraubflasche). Avtorja teh pomembnih slik je treba verjetno iskati v doslej še malo znanem krogu Stoskopffovih učencev in posnemovalcev – prim. npr. Nichona ali Michona (morda gre za Antoina Michona), ki je signiral kopijo po Stoskopffu, ki jo hrani Museum of Fine Arts v Bostonu (Massachussetts, ZDA); prim. tudi Tihožitje z ribami in čebulo 78 x 100 cm, ki je bilo naprodaj pri Sotheby's, München, 6. decembra 1991, št. 247 (kot Pierre Boucle).
Restavrirano: 1980, Štefan Hauko
Provenienca: LBG, Gradec, št. 237, 238, do leta 1903, ko sta bili sliki izročeni Zdravilišču Rogaška Slatina za opremo prostorov; Narodna galerija, Ljubljana, je sliki pridobila leta 1932, stara inv. št. 417 in 418 (slikar 17. stol.).
Razstave: 1983, Ljubljana, št. 96; 1989, Ljubljana, št. 46.
Lit.: Zeri [& Rozman], 1983, str. 79, kat. št. in sl. 96; Zeri & Rozman, 1989, str. 62, kat. št. 46, sl. 45; B. Hahn-Woernle: Sebastian Stoskopff, Stuttgart 1995, str. 283, sl. A20.2 (vplivi italijanskega in avstrijskega tihožitja, 2. pol. 17. stol.).