Jama je upodobil most iz 17. stoletja, imenovan Hoorn (Hoornbrug). Nahaja se na pol poti med Delftom in Haagom pri Rijswijku na kanalu Vliet, ki vodi iz Rotterdama in se pred Haagom odcepi proti Leidnu. Motiv iz Holandije ni identičen z Mostom na Holandskem, 1920, (katalog 1942, št. 39). Slednjega je Tomaž Brejc prepoznal kot (Dvižni) Most na Holandskem, kjer je prepričljivo argumentiral Jamovo spravo z van Goghom v času njegovega drugega bivanja v Haagu. To pa podpira poskuse datiranja slike v čas prvega Jamovega obiska Holandske leta 1910, ko je bil zanj Monet še vedno nedvomna avtoriteta. Zrcalno obrnjeno kompozicijo s stolpastim mlinom na veter, emblemom Nizozemske, je zagotovo pobudil Mlin na veter na Wijku pri Duurstedeju Jakoba van Ruysdaela ob prvem srečanju z novo deželo. Sicer je Jama sledil Monetovim zgledom še posebej pri študiju odsevov na vodi, kot jih najdemo tudi v sliki Pristanišče v Amsterdamu (1910). Monetove slike iz Zaandama in Vétheuila iz sedemdesetih let, pa tudi kasnejše so dobra primerjava obravnave opazovanih naravnih pojavov, kompozicija z vertikalo in horizontalo v srednjem planu, ki nato odmeva v obzornici na desni, pa je videti kot Jamova invencijska iskra.
Literatura: Moderna galerija, 1974
Provenienca: nakup 1978